Pokud pro sebe nebo v zastoupení pro svého blízkého hledáte sociální službu, připravili jsme pro Vás několik důležitých informací o službách, které nabízíme a postup, který vede k tomu, jak se stát naším klientem.
Denní stacionář je určen pro dospělé osoby (19-64 let) s mentálním a přidruženým tělesným postižením z regionu Čáslavska a Kutnohorska. Vzhledem k tomu, že naše prostory dosud nejsou bezbariérově přístupné, jsou naši klienti mobilní osoby. Denní stacionář je zpravidla (nikoliv však výlučně) určen pro osoby s přiznaným 3. nebo 4. stupněm závislosti na péči.
Cílová skupina
Odlehčovací služba je určena pro všechny rodiny pečujcí o dospělé osoby (19-64 let) s mentálním a tělesným postižením z regionu Čáslavska a Kutnohorska. Služba je poskytována v domácnosti klienta.
Povinné součásti služby
Denní stacionář zajišťuje dle definice Zákona 108/2006 Sb. a související vyhlášky následující činnosti:
  • pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu

  • poskytnutí stravy

  • pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu

  • výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti

  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
    sociálně terapeutické činnosti

  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí

  • základní sociální poradenství

Odlehčovací služba zajišťuje dle definice Zákona 108/2006 Sb. a související vyhlášky následující činnosti:
  • pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu

  • pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu

  • poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy

  • poskytnutí ubytování, jde-li o pobytovou formu služby

  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím

  • sociálně terapeutické činnosti

  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí

  • výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti

  • pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí

  • základní sociální poradenství

Více informací o poskytované službě - denní stacionář (pdf)
Více informací o poskytované službě - odlehčovací služba terénní (pdf)
Cílová skupina
Povinné součásti služby

Jak to u nás vypadá?

1. První kontakt

Kontaktujte nás telefonicky nebo e-mailem a domluvte si nezávaznou informační schůzku. Použít můžete i kontaktní formulář

2. Informační schůzka

Seznámíme vás s naším stacionářem, poskytovanými službami a zodpovíme vaše dotazy. Prohlédnete si naše prostory.

3. Podání žádosti

Pokud budete mít o službu zájem, předáme vám formulář žádosti o poskytování sociální služby (nebo si jej můžete stáhnout zde: [odkaz na PDF]). Vyplněnou žádost nám doručte emailem, osobně, poštou nebo datovou schránkou.

4. Sociální šetření

Po obdržení žádosti si s vámi sociální pracovník domluví schůzku (sociální šetření), aby lépe poznal vaše potřeby a očekávání.

5. Posouzení žádosti a vyrozumění

Vaši žádost posoudíme. O výsledku (přijetí, zařazení do evidence žadatelů, odmítnutí s odůvodněním) vás budeme písemně informovat.

6. Uzavření smlouvy

V případě přijetí s Vámi uzavřeme písemnou Smlouvu o poskytování sociální služby, kde budou specifikovány cíle, rozsah a podmínky poskytování služby.

Šest kroků, které vás provedou uzavřením smlouvy

Napište nám

Pokud máte nezodpovězené otázky, potřebujete více informací nebo chcete zažádat o službu, ozvěte se nám.

Často kladené otázky

Jaká je kapacita vašich služeb?

Kapacita denního stacionáře je 9 klientů v jeden okamžik.
Kapacita odlehčovací služby terénní je 1 klient v jeden okamžik.

Jaká je provozní doba?

Denní stacionář funguje Po-Pá od 7.00 do 15.00 hodin.
Teréní odlehčovací službu nabízíme ve dnech Po-Pá odpoledne, nebo podle domluvy.

Jsou služby placené?

Denní stacionář i Odlečovací služby patří mezi služby sociální péče, u kterých se dle zákona vybírá úhrada od uživatelů služby. Zdrojem pro tuto úhradu je příspěvěk na péči, který Vám poskytuje stát. Výše úhrady je regulovaná zákonem.
Ceník najdete zde.

Je možné si službu nejprve vyzkoušet?

Součástí smlouvy je oboustranná adaptační doba, kdy je možné službu vyzkoušet a pokud nebude jakékoliv straně vyhovovat, bez problémů ji ukončit.

Jak se řeší absence klienta?

Ve smlouvě dohodneme časový rámec, ve kterém chete službu využívat. Pokud nebudete moci, předem je možné službu odhlásit. Za dobu nevyužívání služby nic neplatíte.

Zajišťujete dopravu?

Ano, nabízíme dopravu do a ze stacionáře, výhradně pro klienty stacionáře. Jedná se o fakultativní službu nad rámec základní péče. Každodenně jezdíme pro klienty do Kutné Hory a občas i jinam.

Musíme službu využívat každý den?

Nemusíte. Pokud je to provozně možné a dovoluje to kapacita služby, dohodneme ve smlouvě individuálně, v jakém rozsahu chcete službu využívat. My však preferujeme každodenní docházku, protože nám umožňuje lépe plánovat a realizovat společné aktivity ve prospěch našich klientů.

Naším cílem je poskytnout bezpečné, podnětné a respektuplné prostředí pro každodenní život lidí s postižením.